Thursday, 17 October 2013

ကယ္တင္ျခင္းသင္ခန္းစာ(၃)

သင္ခန္းစာ(၂)၌ ထာဝရဘုရားသခင္သည္ တေလာကလံုး၏ တရားသူႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရၿပီ။ ထိုတရားသူႀကီးက သူ႔ကို ကိုး ကြယ္ ေသာသူသည္ နံဝိညာဥ္ျဖင့္ ကိုးကြယ္ရမည္ဟု ပညတ္ထားသည္။

နံဝိညာဥ္ျဖင့္ကိုးကြယ္ရမည္
    သခင္ေယ႐ႈက ကိုးကြယ္ေသာသူမွန္သမွ်တို႔သည္ ခမည္းေတာ္ကို နံဝိညာဥ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ သစၥာ တရား (သမၼာတရား) ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္ရမည့္အခ်ိန္ကာလသည္
လာ၍ ယခုပင္ေရာက္လွ်က္ရွိ၏။ အေၾကာင္းမူကား ထိုသို႔ကိုးကြယ္ေသာ သူတို႔ကို ခ မည္း ေတာ္သည္ အလိုရွိေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္သည္ နံဝိညာဥ္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ေသာသူတို႔သည္ နံဝိညာဥ္ႏွင့္လည္း ေကာင္း၊ သစၥာ(သမၼာ တရား)ႏွင့္လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ရမည္ ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (ေယာ၊ ၄ း ၂၃ - ၂၄)

မည္ကဲ့သို႔နည္း
    ဘုရားသခင္ကို မည္ကဲ့သို႔ နံဝိညာဥ္အားျဖင့္ ကိုးကြယ္ရမည္နည္း။ ဝိညာဥ္ျဖင့္ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ အဘယ္ကဲ့သို႔နည္း။ မ်ား ေသာအားျဖင့္ ဤသို႔ယူဆတတ္ၾကသည္။ နံဝိညာဥ္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ျခင္းဆိုသည္မွာ-
    (က)    စိတ္ႏွလံုးပါပါႏွင့္ကိုးကြယ္ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
    (ခ)    စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ကိုးကြယ္ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
    (ဂ)    သစၥာရွိစြာ ကိုးကြယ္ရမည္ဟူ၍လည္းေကာင္း ျဖစ္သည္။
        သို႔ေသာ္ ထိုအရာမ်ားသည္ နံဝိညာဥ္မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ မွားယြင္းေနပါသည္။ စိတ္ႏွလံုးသည္ ဝိညာဥ္မဟုတ္ပါ။

ကိုယ္၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္
    ဘုရားသခင္သည္ လူကိုဖန္ဆင္းေသာအခါ ကိုယ္ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္သံုးမ်ိဳးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းဖန္ဆင္းထား သည္။ ထိုအထဲ ဘုရားသခင္ ႏွင့္ တူညီေသာအပိုင္းမွာ ဝိညာဥ္ျဖစ္သည္။ လူသည္ ထိုဝိညာဥ္အားျဖင့္ ဘုရားသခင္ ကို ကိုးကြယ္ရမွာျဖစ္သည္။ ထိုဝိညာဥ္အားျဖင့္ ဘုရား သခင္ႏွင့္ မိႆဟာယဖြဲ႕ႏိုင္သည္။ ထိုဝိညာဥ္အားျဖင့္ ဘုရားႏွင့္စကားေျပာႏိုင္၊ အလိုေတာ္သိႏိုင္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ဝိညာဥ္အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
    ရွင္ေပါလုက ဘုရားသခင္သည္ မိမိဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ ငါတို႔အား ေဖာ္ျပေတာ္မူ၏။ ဟုဆိုသည္ (၁ ေကာ၊ ၂ း ၁၀) တဖန္၊ ငါတို႔ သည္ ဘုရားသခင္၏သားျဖစ္ၾကသည္ဟု ဝိညာဥ္ေတာ္သည္ ငါတို႔၏ ဝိညာဥ္ႏွင့္အတူ သက္ေသခံေတာ္မူ၏ ဟုဆိုသည္။ (ေရာ၊ ၈ း ၁၆) ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားဝိညာဥ္ႏွင့္လူ႔ဝိညာဥ္ ဆက္ေနမွသာ ဝိညာဥ္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ႏိုင္သည္။
    ထို႔ေၾကာင့္ လူ၏ဝိညာဥ္သည္ ဘုရားသခင္ထံမွ ထာဝရအသက္ကို ရရွိခံစားသည္။ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ကိုလည္းသိသည္။ ထိုအခါ လူ၏ဝိညာဥ္က လူ၏စိတ္ႏွလံုးကို အုပ္ခ်ဳပ္ညႊန္ၾကားႏိုင္သည္။ ထိုအခါ စိတ္သည္ ဝိညာဥ္၏ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ဘုရားအလို ေတာ္ကိုသိ၍ ကိုယ္ခႏၶာကို ညႊန္ၾကားႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ခႏၶာသည္ ဘုရားသခင္အလိုေတာ္အတိုင္း အသက္ရွင္ျခင္းအားျဖင့္ ဘုရားဘုန္းေတာ္ ထင္ရွားႏိုင္သည္။
    ထိုသို႔ ဘုရားသခင္က လူ၏ဝိညာဥ္ကို ညႊန္ၾကား၍ ဝိညာဥ္ကစိတ္ကိုလည္းေကာင္း၊ စိတ္ကခႏၶာကို လည္းေကာင္း၊ ညႊန္ၾကားအုပ္ ခ်ဳပ္ႏိုင္မွသာ စစ္မွန္ေသာလူဟု ေခၚႏိုင္သည္။ ဤအေျခအေနသည္ အျပစ္မလုပ္ မွီ အာဒံအသက္တာ၌ေတြ႕ႏိုင္သည္။ အာဒံသည္ အျပစ္ မလုပ္မွီ၌၊ ဝိညာဥ္အသက္ရွင္လ်က္၊ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ခႏၶာ လည္း ေကာင္းမြန္လ်က္ရွိခဲ့သည္။

ဘုရားႏွင့္အဆက္ျပတ္ျခင္း
    လူသားအားလံုး၏ ဖခင္ျဖစ္ေသာ အာဒံသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ အေျခအေနေကာင္းမြန္ ခဲ့ရာမွ စာတန္၏ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အဆက္ျပတ္သြားခဲ့သည္။ အာဒံသည္ စာတန္၏ စကားနားေထာင္၍ ဘုရားသခင္တားျမစ္ထားေသာ ေကာင္းမ ေကာင္း သိကြ်မ္းရာအျပင္၏ အသီးကိုစား လိုက္သည္။ (က၊ ၃ း ၁ - ၇) ထိုအခ်ိန္မွစ၍ အာဒံသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အဆက္ျပတ္ေတာက္၍ အျပစ္သားျဖစ္လာသည္။ (က၊ ၃ း ၂၃)
    အာဒံသည္ ဘုရားစကားနားမေထာင္ေသာေၾကာင့္ သူ၏ဝိညာဥ္ႏွင့္ ဘုရားအေၾကား ဆက္သြယ္မႈ ျပတ္ေတာက္သြားသည္။ ဘုရား ႏွင့္လူအၾကား၌ အျပစ္တိမ္ကာဆီးေနသည္။ မိုးတြင္း၌ ေနထြက္ေသာ္လည္း မိုးတိမ္ေၾကာင့္ လူသည္ေနကို မေတြ႕ႏိုင္သကဲ့သို႔ အျပစ္ေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္ လူကိုကြာျခားႏိုင္ေစသည္။ (ေဟရွာ၊ ၅၉ း ၂) ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားသခင္သည္ လူ၏ဝိညာဥ္ညႊန္ၾကားျခင္းမရွိေတာ့ေခ်။ ထာဝရအ သက္လည္း ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသည္။ ဝိညာဥ္သည္ ဘုရားႏွင့္အဆက္ျပတ္ေသာေၾကာင့္ အေသျဖစ္ကာ စိတ္ႏွလံုးကို ၫႊန္ၾကားျခင္းမရွိ ေတာ့ေခ်။ ထိုအခါစိတ္သည္ ဘုရားေနရာကိုယူ၍ မိမိစိတ္ႀကိဳက္ ကိုယ္ခႏၶာကို ညႊန္ၾကားအုပ္ခ်ဳပ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာသည္ စိတ္၏အလို ဆႏၵအတိုင္းသာ လႈပ္ရွားလာသည္။

တိရစၦာန္ျဖစ္
    ထိုသို႔စိတ္ႏွလံုးသည္ ကိုယ္ခႏၶာကို အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ေနေသာေၾကာင့္ ဘုရားအလိုေတာ္ႏွင့္ မကိုက္ညီ ေတာ့ေခ်။ အာဒံ၏ဝိညာဥ္သည္ ရွိေနေသာ္လည္း မရွိကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ စိတ္အလို ကိုသာလိုက္ရသည္။ ထိုသို႔ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ စိတ္အလိုသို႔ သာလိုက္ေသာသူသည္ တိရစၦာန္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ တိရစၦာန္မ်ားလည္း ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္စိတ္အလိုသို႔သာ လိုက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အာဒံသည္ လူစင္ စစ္မွ တိရစၦာန္ ဘဝသို႔က်ဆင္းသြားသည္။
    အာဒံမွဆင္းသက္လာေသာ လူသားတိုင္းလည္း တိရစၦာန္ျဖစ္ၾကသည္။ ေမြးစကပင္ ဝိညာဥ္ပိုင္း၌ေသ ေနလ်က္၊ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ စိတ္ ပိုင္း၌သာ အသက္ရွင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယာေကသားအာဂုရက၊ အကယ္စင္စစ္ငါသည္လူမဟုတ္၊ တိရစၦာန္ျဖစ္၏။ လူဥာဏ္ႏွင့္မျပည့္စံု ဟုဝန္ခံသည္။ (သု၊ ၃၀ း ၂)

အမ်က္ေတာ္ခံရ
    ထိုသို႔လူသည္ ကိုယ္ကာယႏွင့္ စိတ္အလိုသို႔သာလိုက္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ အမ်က္ေဒါသခံရ ေသာသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ (ဧ၊ ၂ း ၃) မိတ္ေဆြႏွင့္ကြ်ႏု္ပ္သည္ ေမြးစကပင္၊
    (၁)    တိရစၦာန္သေဘာႏွင့္ေမြးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ကာယအလိိုသို႔သာ လိုက္တတ္ၾက သည္။(သု၊ ၃၀ း ၂)
    (၂)    ဘုရားသခင္ႏွင့္အဆက္ျပတ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ႏွင့္ သေဘာကို မသိၾက (၁ ေကာ၊၂ း ၁၁၊ ၁၄)
    (၃)    ထာဝရအသက္ဆံုး႐ံႈးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤေလာကမွ ထြက္သြားေသာအခါ ငရဲသို႔သြားရမည္ (က၊ ၃ း ၁၇၊ ၂၁-၂၄)
    (၄)    ဘုရားအမ်က္ေတာ္ခံရေသာသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ၿငိမ္သက္မႈမရွိ (ဧ၊ ၂ း ၃)
    လူသည္အျပစ္ေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္အဆက္ျပတ္၍ တိရစၦာန္ျဖစ္သြားသည္။ ဝိညာဥ္သည္ အေသျဖစ္၍ လူသည္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္စိတ္ အ လိုသို႔သာ လိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားအမ်က္ေတာ္ခံရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသည္ ဤေလာကမွ ထြက္ခြာသြားေသာအခါ စိတ္ႏွင့္ဝိညာဥ္ မီးငရဲအိုင္ထဲသို႔ ဆင္း၍ ခႏၶာသည္ ေျမႀကီးသို႔ ျပန္သြားရမည္။

အျပစ္ဖယ္ဘို႔လို
    လူသည္ မိမိအျမင္၌ လူဟုကိုယ့္ကိုယ္ကို ျမင္ရေသာ္လည္း တရားအျမင္၌ တိရစၦာန္ျဖစ္ေနၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားကို ကိုးကြယ္လွ်င္ လည္း စိတ္အားျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ခႏၶာအားျဖင့္လည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္က လက္မခံႏိုင္။ နံဝိညာဥ္အားျဖင့္ ကိုးကြယ္မွသာ လက္ခံႏိုင္မည္။တနည္းအားျဖင့္ လူ၏ဝိညာဥ္ႏွင့္ ဘုရားသခင္ျပန္ဆက္ရမည္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားႏွင့္လူ႕ အၾကား၌ အျပစ္ရွိေန သာေၾကာင့္ နံဝိညာဥ္ျဖင့္ ကိုးကြယ္မရေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ နံဝိညာဥ္ျဖင့္ ကိုးကြယ္ႏိုင္ရန္ ထိုအျပစ္ကို ဖယ္ရွားဘို႔ လိုသည္။ ထိုအျပစ္အေၾကာင္းကို သင္ခန္းစာ(၄)ထဲ၌ ေလ့လာၾကဦးစို႔။

သင္ခန္းစာ(၃)ေမးခြန္းမ်ား
၁။    ဘုရားသခင္ကို ဘာအားျဖင့္ ကိုးကြယ္ရမည္နည္း။ --------------------
၂။    စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ မွန္ပါသလား။ ---------------------------------
၃။    လူ၌အပိုင္းဘယ္ႏွစ္ခုရွိပါသနည္း။ ---------------------------------------
၄။    ကိုယ္ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္၌ ဘုရားႏွင့္တူေသာအရာသည္ အဘယ္အရာနည္း။ --------------
၅။    ဘုရား၏အလိုေတာ္ကို ဘယ္အပိုင္းက သိႏိုင္သနည္း။ ------------------------------------
၆။    ဘုရားကလူ၏မည္သည့္အပိုင္းကို ညႊန္ၾကားသနည္း။ ------------------------------
၇။    လူ၏ဝိညာဥ္က မည္သည့္အရာကို ညႊန္ၾကားသနည္း။-------------------------------
၈။    စိတ္က မည္သည့္အရာကို ညႊန္ၾကားသနည္း။-----------------
၉။    ဘုရားႏွင့္လူအဆက္ျပတ္ေစေသာ အရာကိုေဖာ္ျပပါ။----------------
၁၀။    ဘုရားႏွင့္လူအဆက္ျပတ္ေသာအခါ မည္သည့္အျပဳမူက ဘုရားေနရာယူသနည္း။-------------
၁၁။    လူသည္ဘုရားႏွင့္အဆက္ျပတ္ေသာအခါ မည္သူ႔အလိုလိုက္ရသနည္း။  ---------------
၁၂။    စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ကာယအလိုသာ လိုက္ေသာသူသည္ မည္သည့္အရာျဖစ္သနည္း။ -------------------
၁၃။    မိတ္ေဆြသည္ မည္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ တိရစၦာန္ျဖစ္သနည္း။----------------------------------------------
၁၄။    ေမြးစကပင္ ဘုရားႏွင့္ အဆက္ျပတ္ေသာေၾကာင့္ မည္သူ႕အလိုေတာ္မသိသနည္း။ ------------
၁၅။    မိတ္ေဆြေသေသာအခါ ကိုယ္ခႏၶာသည္ဘာျဖစ္မည္နည္း။---------------
၁၆။    မိတ္ေဆြေသေသာအခါ စိတ္ႏွင့္ဝိညာဥ္သည္ ဘယ္ေနရာသို႔ ေရာက္မည္နည္း။ ---------------
၁၇။    လူသည္ ကိုယ္ကာယႏွင့္စိတ္အလိုသာလိုက္ေသာေၾကာင့္ မည္သူအမ်က္ထြက္သနည္း။ -----------
၁၈။    ဘုရားကို နံဝိညာဥ္ႏွင့္ကိုးကြယ္ႏိုင္ဘို႔ရန္ ဘုရားႏွင့္လူ႔ဝိညာဥ္ မည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ရမည္နည္း။ ---------
၁၉။    ဘုရားကို နံဝိညာဥ္ႏွင့္ ကိုးကြယ္ႏိုင္ရန္ ဘာလုပ္ရမည္နည္း။-------------------------------
၂၀။    ဤသင္ခန္းစား၌ ထူးျခားခ်က္ရွိလွ်င္ ေဖာ္ျပပါ။ -------------------------

No comments:

Post a comment

ဤနေရာမှာအကြံပြုစာရေးခဲ့ပါ.....