Thursday, 17 October 2013

ကယ္တင္ျခင္းသင္ခန္းစာ(၄)

သင္ခန္းစာ(၃)၌ ဘုရားႏွင့္လူ အဆက္ျပတ္ေစေသာ အရာသည္ အျပစ္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရၾကၿပီ။ ထိုအျပစ္ ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ မွသာ ဘုရားသခင္ကို ဝိညာဥ္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ သမၼာတရားအားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကိုးကြယ္ႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရၿပီ။ ထိုအျပစ္ကို ဖယ္ရွားဘို႔ရန္ အျပစ္ေၾကာင္းကို ပ႒မဦးစြာသိဘို႔လိုပါသည္။ လူနာ၏ ေရာဂါကုဘို႔ရန္ ေရာဂါကို အရင္ရွာရသကဲ့သို႔ လူ၏အျပစ္အေၾကာင္းကို ဘုရားအျမင္အတိုင္း အရင္ျမင္ဘို႔ သိဘို႔လိုပါသည္။


အျပစ္ႏွစ္မ်ိဳး
    ဘုရားအျမင္၌ အျပစ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ၄င္းတို႔မွာ-
၁။    SIN မူလအျပစ္ (သို႔) ေမြးရာပါအျပစ္ႏွင့္
၂။    SINS ဒုစ႐ိုက္အျပစ္ (သို႔) လူကက်ဴးလြန္ေသာအျပစ္တို႔ ျဖစ္သည္။
၁။ မူလအျပစ္ (သို႔) ေမြးရာပါအျပစ္   
     (မူလအျပစ္ကို ေမြးရာပါအျပစ္ဟူ၍သာ သံုးစြဲသြားပါမည္။) ေမြးရာပါ အျပစ္သည္ ကိုယ္တိုင္က်ဴးလြန္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္လာ သည္မဟုတ္။ ေမြးဘြားကတည္းက ပါလာေသာအျပစ္ျဖစ္သည္။ ဒါဝိဒ္မင္းႀကီးက အကြ်ႏု္ပ္သက္ေမြးစကပင္ အျပစ္ပါလ်က္ရွိ သည္။ အမိဝမ္းထဲမွ ပဋိသေႏၶ ယူစဥ္ပင္ အျပစ္စြဲပါ၏ ဟုဆို ထားသည္ (ဆာ၊ ၅၁ း ၅)

ျဖစ္ေပၚလာပံု
    ေမြးရာပါအျပစ္သည္ လူသားအားလံုး၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သခင္ျဖစ္သည့္အာဒံအားျဖင့္ ျဖစ္သည္။ အာဒံသည္ ဘုရား သခင္၊ ဖန္ ဆင္းစ၌ ကိုယ္ခႏၶာ၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္အေကာင္းပကတိရွိသည္ (က၊ ၁ း  ၃၀)။ အာဒံကို သူ၏မိန္းမဧဝႏွင့္အတူ ဧဒင္ ဥယ်ာဥ္ဘုရားသခင္က တား သည္ (က၊ ၂ း ၁၅)။ ထိုဥယ်ာဥ္၌ရွိေသာ သစ္သီးအားလံုးစားခြင့္ရွိေသာ္လည္း၊ ဥယ်ာဥ္အလယ္ ၌ရွိေသာ ေကာင္းမေကာင္း သိကြ်မ္း ရာအပင္၏ အသီးကို ကား ဘုရားသခင္ကစားခြင့္မျပဳ (က၊ ၂ း ၁၇)။ သို႔ေသာ္ အာဒံႏွင့္ဧဝ သည္ ဘုရားစကား နားမေထာင္ဘဲ စာတန္လွည့္ စားမႈနားေထာင္ေသာေၾကာင့္ ထိုအသီးကိုစားၾကသည္ (က၊ ၃ း ၆ - ၇)။
    ထိုသို႔ လင္မယားတို႔သည္ ဘုရားစကား နားမေထာင္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားသခင္က အျပစ္သားဟု သတ္မွတ္လိုက္သည္။ (ေရာ၊ ၅ း ၁၉) ပညတ္ေတာ္လြန္က်ဴးျခင္းသည္ အျပစ္ျဖစ္သည္ (၁ ေယာ၊ ၃ း ၄) အာဒံႏွင့္ဧဝသည္ ဘုရားသခင္၏ တခုတည္း ပညတ္ကို လြန္က်ဴး ေသာေၾကာင့္ အျပစ္သားမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။ အာဒံသည္ လူ႔အေပၚျပစ္မွားသည္မဟုတ္။ လူသိတတ္ သည့္အျပစ္မ်ား ျဖစ္ေသာ လူ သတ္ျခင္း၊ ခိုးျခင္း၊ လိမ္းျခင္းမ်ား က်ဴးလြန္သည္မဟုတ္။ ဘုရားအေပၚ၌ စကားနားမေထာင္ ေသာအားျဖင့္ ျပစ္မွားသည္။ ထိုအျပစ္ သည္အ ျပစ္ အားလံုး၏ မူလအစျဖစ္သည္။

အေမြဆိုး
    အာဒံႏွင့္ဧဝသည္ သားစဥ္ေျမးဆက္မ်ားထံ အေမြဆိုး ေပးအပ္ခဲ့သည္။ အျပစ္သားျဖစ္သြားေသာ အာဒံႏွင့္ဧဝမွ ေမြးဖြား လာေသာ လူသားတိုင္းလည္း အာဒံႏွင့္ဧဝကဲ့သို႔ အျပစ္သားျဖစ္ၾကသည္။ ထိုသို႔အမ်ိဳး အလိုက္ပါလာေသာ ေမြးကတည္းက ပါလာေသာ အျပစ္ကို ေမြးရာပါအျပစ္ဟု ေခၚသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားက ေမြးရာပါအျပစ္ကို မယံုၾကည္လက္မခံၾက။ ကိုယ္တိုင္ က်ဴးလြန္မွသာ အျပစ္သားျဖစ္ သည္ဟု ယူဆၾကသည္။သို႔ေသာ္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ လူသည္ ေမြးရာပါ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။

(က) တေယာက္ေသာသူအားျဖင့္
    က်မ္းစာက၊ အျပစ္တရားသည္ တေယာက္ေသာသူအားျဖင့္ ဤေလာကသို႔ဝင္၍၊ အျပစ္တရားအားျဖင့္ ေသျခင္း တရား ဝင္သည္ႏွင့္အညီ၊ လူအေပါင္းတို႔သည္ အျပစ္ရွိေသာေၾကာင့္ ေသျခင္းသို႔ ေရာက္ရၾက၏ (ေရာ၊ ၅ း ၁၂)။

(ခ) တေယာက္ေသာသူ၏ နားမေထာင္ေသာေၾကာင့္
    က်မ္းစာက၊ တေယာက္ေသာသူသည္ နားမေထာင္ေသာအားျဖင့္ လူမ်ားတို႔သည္ အျပစ္သို႔ ေရာက္သည့္နည္းတူ တ ေယာက္ေသာ သူသည္ နားေထာင္ေသာအားျဖင့္ လူမ်ားတို႔သည္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ ေရာက္ရၾက၏။ ဟုဆိုသည္(ေရာ၊ ၅ း ၁၉)။
    ပ႒မ တေယာက္ေသာသူသည္ အာဒံျဖစ္သည္။ အာဒံသည္ ဘုရားစကားနားမေထာင္ေသာအားျဖင့္ လူမ်ားတို႔သည္ အျပစ္သို႔ ေရာက္ရသည္ဟုဆိုသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြကိုယ္တိုင္က်ဴးလြန္ေသာေၾကာင့္ မိတ္ေဆြသည္ အျပစ္သား ျဖစ္ သည္ မဟုတ္။ ေမြးရာပါ အျပစ္ေၾကာင့္ အျပစ္သား ျဖစ္သည္။

(ဂ) မသန္႔ရွင္းထဲမွ
မသန္႔ရွင္းေသာ အရာထဲက သန္႔ရွင္းေသာအရာကို အဘယ္သူထုတ္ေဖာ္ႏိုင္သနည္း။ အဘယ္သူမွ် မထုတ္မေဖာ္ႏိုင္ပါ (ေယာဘ၊ ၁၄ း ၄)။
    လူ၌ သန္႔ရွင္းေသာ သူမရွိရ (ေဟရွာ၊ ၆၄ း ၆) မိဘတိုင္းလည္း အျပစ္ရွိၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္ရွိေသာ မိဘသည္ သန္႔ရွင္းေသာ သားသမီးကို မေမြးဖြားႏိုင္ပါ။ အျပစ္သားမိဘသည္ အျပစ္သား မ်ားကိုသာ ေမြးဖြားၾကသည္။

(ဃ) မသန္႔ရွင္းႏိုင္
    လူသည္ အဘယ္သို႔ေသာသူျဖစ္၍ သန္႔ရွင္းႏိုင္သနည္း။ မိန္းမဖြားေသာသူသည္ အဘယ္သို႔ေသာသူ ျဖစ္၍ ေျဖာင္မတ္ ႏိုင္သနည္း။ (ေယာဘ၊ ၁၅ း ၁၄)
    ဤက်မ္းပိုဒ္က  လူမိန္းမမွဖြားေသာ သူတိုင္း မသန္႔ရွင္း မေျဖာင့္မတ္ဟုဆိုထားသည္။ ေလာက၌ မိန္းမမွေမြးဖြားေသာ သူမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းမဖြားေသာသူတိုင္းသည္ မသန္႔ရွင္းမေျဖာင့္မတ္။

(င) အမိဝမ္းထဲမွ
    အကြ်ႏု္ပ္သည္ ေမြးစကပင္အျပစ္ပါလ်က္ ရွိ၏။ အမိဝမ္းထဲမွ ပိဋိသေႏၶယူစဥ္ကပင္ အျပစ္စြဲပါ၏ (ဆာ၊ ၅၁ း ၅)
    ဒါဝိဒ္မင္းႀကီးသည္ ေမြးစကပင္ အျပစ္ပါေၾကာင္း၊ အမိဝမ္းတြင္းမွာပင္ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံထား ပါသည္။ ထိုသို႔အျပစ္ မ်ိဳးေစ့သည္ ေမြးစကပင္ပါေသာေၾကာင့္ ႀကီးလာေသာအခါ အလိုအေလ်ာက္ အျပစ္လုပ္တတ္ၾကသည္။ အမိဝမ္းတြင္း၌ ဒုစ႐ိုက္ အျပစ္မလုပ္ႏိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ အျပစ္သည္ ေမြးရာပါအျပစ္ျဖစ္သည္။ လူတိုင္းေမြးရာပါအျပစ္ေၾကာင့္ အျပစ္သားျဖစ္ၾကသည္။ ဒုစ ႐ိုက္အျပစ္လုပ္ေသာေၾကာင့္ အျပစ္သားျဖစ္ၾက သည္မဟုတ္။ အျပစ္သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဒုစ႐ိုက္အျပစ္လုပ္သည္။

(စ) ႐ိုင္းေသာသေဘာ
        မတရားေသာ သူတို႔သည္ အမိဝမ္းထဲမွစ၍ ႐ိုင္းေသာသေဘာရွိၾက၏။ ေမြးကတည္းက လမ္းလြဲ၍ မုသားစကားကို ေျပာ တတ္ၾက၏ (ဆာ၊ ၅၈ း ၃)။
    ႐ိုင္းေသာသေဘာသည္ ေမြးရာပါျဖစ္သည္။ လမ္းလြဲျခင္းႏွင့္ မုသားေျပာျခင္းလည္း ေမြးရာပါျဖစ္သည္။ လူတိုင္း႐ိုင္း ေသာ သေဘာရွိၾကသည္။ မုသားလည္း လူတိုင္း ေျပာတတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူသည္ ေမြးရာပါ အျပစ္ရွိေၾကာင္း ထင္ ရွားသည္။

ဘုရားအေပၚျပစ္မွား
    ေမြးရာပါ အျပစ္သည္ အာဒံေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ လူလူခ်င္းအေပၚ ျပစ္မွားေသာ အျပစ္မဟုတ္ဘဲ ဘုရားသခင္အေပၚ ျပစ္မွားေသာ အျပစ္ျဖစ္သည္။ အာဒံသည္ ဘုရားအေပၚျဖစ္မွားသည္။ အာဒံသားသမီးတိုင္း လည္း အာဒံမွတဆင့္ ဘုရားအ ေပၚျပစ္မွားၾကၿပီ။   

အျပစ္၏အခေသျခင္း
    အျပစ္၏အခကား ေသျခင္းေပတည္း (ေရာ၊ ၆ း ၂၃)။ အျပစ္တရားအားျဖင့္ ေသျခင္း တရားဝင္သည္ (ေရာ၊ ၅ း ၁၂)
    က်မ္းစာက အျပစ္၏အခကား ေသျခင္းဟုဆိုထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေသျခင္းအေၾကာင္းကို သိရွိထား ဘို႔လိုသည္။ ေသ ျခင္း သံုးမ်ိဳးရွိသည္။ ထိုသံုးမ်ိဳးစလံုးသည္ ခြဲခြာျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။

(က) ကိုယ္ခႏၶာေသျခင္း
    ကိုယ္ခႏၶာေသျခင္းသည္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္စိတ္ဝိညာဥ္ခြဲခြာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ခႏၶာထဲမွ စိတ္ဝိညာဥ္ ထြက္ထားေသာအခါ က်န္ ရစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာကို လူေသဟု ေခၚၾကသည္။ တရားစရပ္မွဴး၏ သမီးေသေသာ အခါ သခင္ေယ႐ႈက သူမ၏ စိတ္ဝိညာဥ္ ျပန္လာေစ ေသာအခါ အသက္ျပန္ရွင္လာသည္ (လု၊ ဂး ၅၃-၅၅)။
    ကိုယ္ခႏၶာေသေသာအခါ စိတ္ႏွင့္ဝိညာဥ္သည္ ယံုၾကည္သူျဖစ္ပါက ေကာင္းကင္ဘံု၊ မယံုၾကည္သူျဖစ္ ပါက ငရဲသို႔သြား ရသည္ (လု၊ ၁၆ း ၂၂-၂၃)။ ကိုယ္ခႏၶာမူကား ေျမမႈန္မွျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျမမႈန္သို႔ျပန္သြား ရသည္ (က၊ ၃ း ၁၉)။ ကိုယ္ခႏၶာေသ ျခင္းသည္ သားမယား ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္လည္း ခြဲခြာေသာေၾကာင့္ ဝမ္းနည္းရၾကသည္။

(ခ) ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာေသျခင္း
    ဝိညာဥ္သည္ မေသႏိုင္ေခ်။ ေသလွ်င္ငရဲ၌ ေဝဒနာခံစားရာရွိမည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အဆက္ျပတ္ျခင္းကို ဝိညာဥ္ ပိုင္းဆိုင္ရာေသျခင္း ဟုေခၚသည္။ အာဒံသည္ ဘုရားစကား နားမေထာင္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားႏွင့္ခြဲခြာရသည္။ ဘုရား သခင္က အာဒံအား ေကာင္းမေကာင္းသိကြ်မ္းရာ အပင္၏ အသီးစားေသာေန႔တြင္ ဧကန္အမွန္ေသရမည္ဟုဆိုသည္ (က၊ ၂ း ၁၇) အာဒံသည္ ထိုအသီး စား ေသာေန႔တြင္ ဘုရားႏွင့္ခြဲခြာျခင္းျဖင့္ ေသသြားသည္။ သူ႔ကိုယ္ခႏၶာမေသေသးေသာ္လည္း ဘုရား သခင္ႏွင့္ခြဲခြာျခင္းသည္ ေသျခင္းျဖစ္သည္။ အာဒံသည္ ဝိညာဥ္ပိုင္းေသၿပီးမွ သားသမီးရေသာေၾကာင့္ လူတိုင္း ဝိညာဥ္ပိုင္း ဆိုင္ ရာ ေသၿပီး သားႏွင့္ေမါးၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္ ခႏၶာေသလွ်င္ ငရဲသို႔ေရာက္ဘို႔ရန္ ေမြးဖြားၾကသည္။

(ဂ) ဒုတိယေသျခင္း (သို႔) ထာဝရေသျခင္း
    ဒုတိယေသျခင္း (သို႔) ထာဝရေသျခင္းသည္ အသက္ရွင္စဥ္ကယ္တင္ျခင္းသို႔ မေရာက္ေသာေၾကာင့္ ထာဝရမီးအိုင္ထဲ သို႔ ေရာက္ သြားျခင္းကိုဆိုလိုသည္။ ဘုရားသခင္ႏွင့္ ထာဝရခြဲခြာျခင္း ျဖစ္သည္ (ဗ်ာ၊ ၂၁ း ၈)။

သင္ခန္းစာ(၄)မွ  ေမးခြန္းမ်ား
၁။    အျပစ္ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳးရွိသနည္း။ ေဖာ္ျပပါ။------------------------
၂။    ေမြးရာပါအျပစ္သည္ မည္သူအားျဖင့္ျဖစ္သနည္း။--------------------------
၃။    ေမြးရာပါအျပစ္သည္ မည္သူ႕အေပၚ ျပစ္မွားျခင္းျဖစ္သနည္း။---------------------
၄။    အာဒံ၏ အျပစ္ကို ေရာ၊ ၅ း ၁၉ မည္သို႔ေဖာ္ျပသနည္း။-----------------------
၅။    မသန္႔ရွင္းေသာ အထဲမွာ သန္႔ရွင္းေသာအရာ ထုတ္ေဖာ္ႏိုင္သေလာ။ -------------
၆။    လူသည္ မည္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ အျပစ္ပါသနည္း။---------------------------
၇။    လမ္းလြဲျခင္းႏွင့္ မုသားေျပာတတ္ျခင္းသည္ မည္သည့္အရြယ္မွစသနည္း။ ----------------
၈။    အျပစ္၏အခကား အဘယ္အရာနည္း။----------------------------
၉။    ေသျခင္းသံုးမ်ိဳးေဖာ္ျပပါ။--------------------------------------------------------
၁၀။    ဝိညာဥ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေသျခင္းသည္ မည္သူႏွင့္ခြဲခြာျခင္းျဖစ္သနည္း။ ----------------------

No comments:

Post a comment

ဤနေရာမှာအကြံပြုစာရေးခဲ့ပါ.....